mijn leven

Wednesday, August 25, 2004

mijn leven 3

Mijn meter nam me dus overal mee naartoe. Ieder jaar nam ze me ook mee naar zee, naar Wenduine in het hotel du litoral....Dan kon ik zeker mijn ouders niet voor de voeten lopen tijdens de vakantie. Toen is ook mijn liefde voor de kust ontstaan denk ik . Nu nog als ik aan de kust kom herleef ik helemaal, ik weet niet wat het is maar, telkens ik aan zee kom is het alsof mijn batterijen aan het opladen zijn. Als ik me heel deprssief voel, ben ik het liefste aan zee. Gewoon kijken naar de eindeloze horizon, het geruis van de golven brengen me rust.
Als ik het nu bedenk moet het toch een klein fortuin gekost hebben om mijn voor twee maand naar een hotel te sturen , heb ik vroeger eigenlijk nooit bij stil gestaan. Het enige dat ik haatte was dat ik altijd nette kleren moest aandoen voor we gingen eten. En ook haatte ik dat ik steeds met vork en mes moest eten arrrrrrrghhhhhhh . Kan je jezelf voorstellen dat je als achtjarig ventje een duif met vork en mes moest eten ?????moet je eens proberen.... natuurlijk was dit niet zonder gevolgen, ik weet nog dat ik het klaar speelde om een duif op een bord te laten belanden één tafel verder.... ik wilde met volle kracht mijn vork in het duifje spiesen en joep!!! daar vloog het beestje !!!! pardoes op een andere tafel ... nou gelukkig kon iedereen erom lachen....behalve mijn meter natuurlijk hihihihihihi nou ja eigen schuld ... denk ik dan maar.
De laatste twee weken kwamen mijn ouders ook altijd naar zee. Was leuk, kon ik paardrijden , ik hield erg veel van paard rijden, kan ik nu spijtig genoeg niet meer.
Ja ik moest ook naar school gaan. Het was een kleine school niet ver van ons, de heilig hart school, ik was een goede leerling de eerste jaren. Mijn goede resultaten waren er dankzij mijn meter, zij was altijd met mij bezig. Ze was ook lerares, ze gaf tekenen.
Mijn interesse voor school nam met de tijd af, ik was niet zo slecht maar kon in elk geval beter.
Ik had makkelijk 90% kunnen behalen maar was altijd tevreden met 75% dom he !! vind het ook maar ja ik wist niet beter.
Ik werd ook lid van de plaatselijke scoutsgroep , de 43 ste st rumoldus . Al mijn vrienden waren bij de scouts. Dus mijn vrienden van op straat waren ook in het weekend bij de scouts van de partij. Het was de mooiste tijd van mijn leven , ik zou alles doen om terug die tijd te kunnen beleven.
We deden gekke dingen, bij een spelletje liep ik eens pardoes in een prikkeldraad ai ai ai lol. Ik had over mijn hele lichaam wondjes hihihihi. Ik sprong eens over een gracht, zag niet dat er een staaf onder de herfstbladeren lag en kwam met mijn rechter knie op de punt van die staaf. Gevolg een diepe wonde aan mijn knie. Tijdens rafting sprong ik van het vlot en sprong recht op stenen onder de waterspiegel....ook op mijn rechterbeen ... Nou ja zo ging het maar verder hihihihi ook eens met een bijl op mijn vinger gehakt, klevertje erop en klaar was kees lol ......
We deden ook veel aan autostop. Om het verst autostop doen in 24 uur . Zo ben ik eens bijna heel schotland rondgereden met amper drie wagens hihihi. We overnachtten toen bij plaatselijke scoutsverenigingen of in een tentje ergens in een bos.
Op een keertje hebben we eens het gras van een oud fort in brand gestoken toen we een vuurtje maakten om te koken .... nou ja seg zo een heisa voor wat gras dat weg was ......moesten ze het toch niet meer maaien ??? nou .... hihihi
We maakten ook regelmatig een death ride , dat is een stalen kabel met een katrol , je kan dan van een hoogte langs die katrol naar beneden glijden. Wat we daar allemaal mee gedaan hebben is onvoorstelbaar, het ook ongelooflijk dat er geen enkel ongeval is mee gebeurd. Gewoon puur geluk als je het mij vraagt hoor, veel geluk....
Ja zo zie je maar toen ik jong was heb ik een heerlijke tijd gehad gewoon fantastisch.
Ik ging graag overal naartoe, reed ook ver met de fiets, ja zelfs toen ik nog jonger dan 11 jaar was .... Ik was een kleine globetrotter kan je zeggen... en dat zit nog in mijn lichaam denk ik . Ik denk dat ik het geerfd heb van mijn vader.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home