mijn leven

Sunday, August 22, 2004

mijn leven

Hallo dit is dan mijn leven in het nederlands op algemene aanvraag.....

Ok hier gaan we dan ... dus dit is mijn verhaal, een verhaal zoals er vele zijn. gewoon een man en zijn belevenissen.
Mijn leven begon op 22 februari 1957 in Deurne, een grensgemeente van Antwerpen in Belgie.
Ik denk dat ik gemaakt ben tussen de soep en de aardappelen.......Waarom vraag je jezelf misschien af. Nu mijn vader en moeder hadden een eigen zaak, een pub. Ze deden alles zelf, enkel in het weekend hadden ze hulp van obers. Dus veel tijd hadden ze niet, ik weet zelfs niet waar ze de tijd vandaan haalden om mij te maken.....Een ding is zeker ze hebben geen goed werk gedaan hoor hihihihi.
Mijn moeder leerde mijn vader ten tijde van de oorlog kennen. Hij kwam hier met het engels leger. Mijn grootvader had een pub in Deurne, net tegenover het Rivierenhof. In dit stadspark stonden de tanks van het engels leger. Mijn vader bestuurde zo een tank. In de avond kwamen de soldaten een biertje drinken in de pub. Mijn vader was gekend als een redelijk goede drinker.... dus ja de beste drinkers zijn de beste café bazen , net zoals de beste dieven de beste bewakers zijn....... Zo leerde hij mijn moeder kennen. Hij huwde haar eind van de oorlog omdat hij moest vertrekken naar japan.... en dan was het makkelijker om terug te keren eens de oorlog zou gedaan zijn.
Toen viel de atoombom op Hiroshima en Nagasaki en, moest mijn vader niet meer vertrekken. Hij bleef ineens in Belgie want mijn grootvader was neergeschoten tijdens het halen van bier. Een duitse soldaat nam hem voor een engels soldaat en schoot. Hij werd zwaar gewond en na de oorlog zou hij aan deze verwonding sterven.
Mijn vader en moeder namen het café over, het was moeilijk voor hen want ze kende niets van de stiel.
Al vlug kwam de eerste spruit in de familie. Mijn oudste broer Tony, drie jaar later kwam Mark en dan nog eens zeven jaar later kwam uw ondergetekende.....

Voor ik verder ga zal ik effe een woordje vertellen over mijn familie.

Mijn vader, hij kwam van Wales, Engeland. Daar woonde hij in Cardiff. Hij werd geboren op 23 junie 1915 , hij stierf 26 December 2003 in Halle Zoersel in België.
Zijn vader werd geboren ergens in Schotland. en zodoende voelde mijn vader zich meer Schots dan welsh. Mijn vader werkte als matroos en scheepsmekanieker. Hij reisde de hele wereld rond. Hij kwam in Belgie tijdens de tweede wereldoorlog. Van het oorspronkelijke bataljon van 225 soldaten bleven er vijf over ... mijn vader was er één van..... één van zijn vrienden George had zelfs geen enkele verwonding opgelopen tijdens de oorlog.....tot het eind van de oorlog , ze gingen samen vieren dat de oorlog gedaan was en toen ze de pub buitenkwamen liep George pardoes tegen een lantaarnpaal, gevolg een gebroken neus ....
Mijn vader werd gewond aan zijn beide benen door een fragmentatie bom. Hij kreeg een medaille van eer uitgereikt door generaal Montgommery beter bekend als Monty....
Hij praatte niet over de oorlog, ik heb er nooit één woord over horen praten.
Hij was heel zacht van karakter, ik heb hem nooit echt kwaad gezien. Hij was altijd vriendelijk en was altijd bereid te helpen.

Mijn moeder is geboren op 14 maart 1924 in Antwerpen. Ze leefde toen op een boerderij. Haar vader kocht een stuk grond in Deurne en bouwde er een volkscafé. Mijn moeder mocht nooit in het café komen. Zij werkte bij Daf in antwerpen. Tijdens de oorlog verbleef ze lange tijd bij vrienden in Halle zoersel, de hoeve is waar ze toen verbleef is nu nog een vermaard hotel, het is de st martinus hoeve in Halle. Ze verbleef daar met haar zuster Simone.
Mijn moeder werkte hard. Het enige dat ik ondervond is dat ze me weinig knuffelde. Ik mistte dat wel . Ja ok ze had het altijd druk maar, ik zeg gewoon maar wat ik mistte. Ik beelde me dikwijls in dat ze me knuffelde. Soms kon ze heel hard zijn.... als ze niet meer tegen je praatte was het nooit meer , en als ik zeg nooit meer is het nooit meer.....
Ik rebeleerde veel toen ik jong was, dikwijls dacht ik eraan om thuis weg te lopen.....maar ja dat is meer mijn fout denk ik dan dat van iemand anders .... zie later in het verhaal.....

Mijn oudste broer is Tony, hij werd geboren op 16 maart 1947. Hij groeide op als mijn pestduiveltje, het enige wat hij toen kon was mij pesten... hij liet het goed voelen dat ik de jongste was in de familie. Hij wist alles beter ( nu nog soms ) Met spelletjes won hij altijd, tot hij later verloor, vanaf toen heb ik eigenlijk geen spelletjes meer gespeeld. Hij kwam zelden of nooit buiten , in tegenstelling tot mij en Mark. Naarmate hij ouder werd en een lief kreeg begon zijn karakter wel wat te veranderen. Hij was in elk geval geliefd in zijn club de Sargo, waar hij ook zijn vrouw Christine leerde kennen....
Hij ging naar school bij st norbertus college en was ook lid van de wandelende zankring. Nadien leerde hij voor ober. Hij kon een euro in tien stukjes verdelen dus ja... hij werd eigenlijk de verstandigste op financieel gebied.....

Mark is geboren op 22 december 1949, hij is iemand die geniet van het leven. Als er iets speciaal te doen was , was hij van de partij , het kon niet gek genoeg zijn....met alle gevolgen vandien.
Hij had een liefde voor paarden en .... later vrouwen hihihihihi. Ieder vrij moment bracht hij door bij de lokale melkboer. De melkboer had een paard Kabiel genaamd. Mark verzorgde het paard tot het stierf. Rekenen was niet zijn sterkste kant maar hij maakte nooit fouten bij het ontvangen van het geld van de melk. Dus naast paarden had hij ook een liefde voor vrouwen, een echte ladykiller hihihihi. Soms gingen we samen weg ook was hij een jaar mijn leider bij de scouts, maar ik was veel te jong om eigenlijk veel met mijn broers op te trekken. Ik misste dat wel .....eigenlijk heb ik niet zoveel gehad aan mijn broers.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home